Efektywna reklama interaktywna – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi czy produktu niż przekonując prawdopodobnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

Kaizen Media

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz również zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są miarodajną nowością, w następstwie tego, że wcześniej nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Dzisiaj reklamą interaktywną równie prawidłowo wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, może głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego typu reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w jakiej chodziło o to, aby odbiorca mógł osobiście zaprojektować swój własny smak deseru, scalając poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni bardzo dobrą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była efektywna musi nie tylko łączyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, żeby konsument, który już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest zwykle ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, lecz cały cykl narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on dobry technicznie i prosty.